یک کتاب ایرانی برگزیده یک انتخاب جهانی شد


کتاب «تو لک‌لکی یا دارکوب» علی خدایی به عنوان کتاب برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه 2015 IBBY شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، این کتاب از میان لیست پنج اثر پیشنهادی شورای کتاب کودک شامل کتاب حسی – لمسی «دکمه‌ها» ساخته زهرا فرمانی‌، «تو لک‌لکی یا دارکوب» و «چی چی، قاشق و قیچی» از آثار علی خدایی، «چه و چه و چه یک بچه» نوشته محمدهادی محمدی و کتاب «لالو» نوشته یوسف قوچق انتخاب شده است.


 

«تو لک‌لکی یا دارکوب» که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، بنا بر اعلام، به دلیل منحصر به فرد بودن و تاثیرگذاری ایده و تصاویر آن به عنوان کتاب برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه 2015 IBBY انتخاب شده است.

فهرست کتاب برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه هر دو سال یک بار توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY با آثار ادبی برجسته از سرتاسر جهان منتشر می‌شود. این فهرست شامل آثاری ویژه کودکان و نوجوانان معلول است.

این فهرست به صورت کاتالوگ در اختیار تمام شعبه‌های IBBY در 77 کشور عضو دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان قرار می‌گیرد. اصل آثار نیز در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری شرکت داده می‌شود و سپس در کتابخانه ملی تورنتو کانادا «مرکز اسناد کتاب‌های کودکان و نوجوانان معلول» نگهداری می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد